Sunday, November 13, 2011

Make Me Stronger ::: A I S H I T E R U :::

Assalamualaikum Semua! Salam Perpaduan!Salam Aishiteru!!! Pada waktu dan ketika ini saya dapat rasakan satu pengalaman dan ikatan kasih-sayang yang SANGAT Menggamit JIWA semasa mengendalikan Program Motivasi MAKE ME STRONGER(MMS) di SMK Rompin, Pahang. 
Alhamdulillah, segala kesulitan sebelum program berlangsung bukan lagi satu bebanan malah satu Nikmat yang tidak dapat saya huraikan dengan kata-kata.

takkan kumenyerah kalah
walau mimpi kumusnah
harapanku hancur sayapku patah...

Pada mulanya, saya bersama rakan- rakan yang lain sepatutnya menjalankan program ini di salah sebuah sekolah di Terolak. Kegagalan kami timbul apabila program yang kami cadangkan kepada pihak sekolah ditolak walaupun secara hikmah tapi dari sudut peribadi sendiri saya patah semangat, tapi saya masih ada TEAM MMS yang gigih mendapatkan ruang untuk kami jalankan program motivasi ini. Ya, ini adalah assignment kami, tapi selagi mana yang kami mampu untuk membuktikan yang program yang kami rencanakan ADA ISI, ADA HASIL, ADA IMPAK untuk adik-adik kami di sekolah.
 TEAM MMS

kan kupancarkan cahaya seperti pelita
ke serata dunia yang gelap gelita
setibanya kami di Rompin (jam 12malam), Pahang setelah sesat terlajak ke Rompin, N9, kami disambut ketibaan oleh PK HEM SMK Rompin, Cikgu Azhar (Pa' HAR) , Khalida a.k.a Khalid(Ketua Pelajar), Cikgu Hanafi (warden), Cikgu Noraz(Warden). Tak semuanya indah belaka kan, ada sesuatu yang kurang menyenangkan sebuah pihak ni tentang kedatangan kami di sana tapi waktu tu kami dah pekakkan telinga, TEKAD! Agi idup Agi Ngelaban! kami datang bukan kerana tugasan yang perlu diselesaikan tapi MISI kami MAKE ME STRONGER!!!

 last check sambil tunggu bas datang!!yeaahaa...

inilah makannyerrrrrrr!~~hihi
 orang kuat MMS _Cikgu Hanafi & Cikgu Azhar
(^_^)

time nak set-up DM..alhamdulillah DM yg so cool~~

 haa, tu dia Cikgu Faizul( kaunselor SMK Rompin)

 kitorang pun kena berlatih energizer jugak...sikalakaseekasee~~ngee
selagi jasadku belum terkubur...belum terkubur..belum terkubur
selagi tubuhku belum ditimpa uzur..belum ditimpa..belum ditimpa
pantang datuk nenek moyangku..berundur!!
Program bermula pada 10 november 2011 jam 3.30 petang di DM. Yang menariknya, peserta yang cikgu bagi melebihi apa yang kami rencanakan..opss terlebih sudaaa...itu sudah bagus~~hehehe..okie, kami tak kisah dan kami akan cuba sempurnakan mengikut kemampuan kami. Oleh kerana jumlah peserta bertambah sehingga mencecah 83 pelajar (tingkatan 1,2,4) kami memang kelam kabut untuk uruskan tag (bintang), pemplet, borang penilaian pre n post, dll. alhamdulillah kerjasama semua fasilitator melicinkan perjalanan taklimat program pada petang itu. Slot Ice-breaking bermula pada jam 5 petang dengan slot BILA TIRAI DIBUKA. 
p/s: nak tengok tak?klik sini!SMILE~~


adik- adik sem1 yang jadi fasilitator tambahan yang sudi turun padang walaupun berasal dari kos yang berbeza. Thanks A lot adek2!!
THIRA yang COMEL _cameragurl 1


Fifa yang sempoi tampil cute ni cameragurl2...ngeee

 zull, luv peace no war..kihkih...fasilitator kumpulan Sempoi dengan Kak SHue

eeyh...tak lupa juga...ilias a.k.a rocker Jambatan Goyang2 sem5 kos Kemahiran Hidup..bley percaya tak?hehehe..thanks!


alhamdulillah.... perjalanan program banyak memotivasikan diri saya sendiri apabila melihat adik- adik yang join MMS ni. Betapa tingginya semangat yang perlu kita garapkan untuk mencapai sebuah kejayaan dan kebanggaan..I AM STRONGER! 

 Tak pernah sesaat aku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan...

 Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu





 Dan rasakan aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan ai ai aishiteru


Adik- adik,
Harapan Kak Iman, Semoga adik-adik kuat, kuat dan TETAP KUAT walau apa-apa pun yang berlaku. Tak salah untuk menitiskan airmata..
Lihatlah didalam CERMIN, ORANG ITU MASIH MEMERLUKAN KITA!!!!
BIARLAH KITA MENITISKAN AIRMATA KEMENANGAN SELEPAS TITISAN AIRMATA KEKALAHAN ITULAH YANG TERAKHIR MENCABAR SEMANGAT PERKASA KITA BERJAYA LENYAPKAN! 
KITA DILAHIRKAN MULIA(KHALIFAH MUKA BUMI INI) , BIAR MATI PUN MULIA!
DAYUNG SUDAH DITANGAN, PERAHU SUDAH DI AIR, TUNGGU APA LAGI??
BANGUNLAH!!!
DENGAN UNGKAPAN KERAMAT 13.11.11... I MISS YOU FOREVER~~Subhanallah~~

 
 



No comments: